Juhokórejská spoločnosť Hyundai predstavila svoju prvú značku SUV pod názvom Genesis. Analytici uviedli, že je rozhodujúce pre expanziu prémiovej značky na zámorské trhy.
Značka sa odštartovala v roku 2015, je iniciatívou dediča spoločnosti HY Euisun Chung, ktorého cieľom je vylepšiť imidž automobilky s dobrým pomerom hodnoty a ceny.
Jeho zostava len na sedan však obmedzila svoj dosah v spojených štátoch – na svojom najväčšom zámorskom trhu-, kde sa preferencia spotrebiteľa presunula na SUV a kde bola firma Hyundai zapletená do sporov s obchodnými zastúpeniami.
Automobilka plánuje uviesť na trh nový SUV GV80 v Severnej Amerike v prvom štvrťroku 2020. Očakáva sa, že model bude súčasťou posilnej zostavy, ktorá povedie aj k expanzii značky v Číne a Európe, kde sa ešte musí vydať na cestu, William Lee, Global Head of Genesis, povedal na tlačovej konferencii.
Zostava Genesis v súčasnosti zahŕňa iba tri sedany, ktoré podľa analytikov obmedzujú svoju príťažlivosť, najmä so zvýšeným dopytom po SUV medzi mladšími vodičmi v posledných rokoch.
„Vlastníci GN sú niektorí z najstarších na americkom trhu. S priemerným vekom až 62 rokov a to sú starší než majitelia Cadillacu a Lincolna,“ povedal Ed Kim, viceprezident v kalifornskej poradenskej spoločnosti AutoPacific.
„To bude … zohrávať úlohu pri privádzaní mladších kupujúcich k značke,“ uviedol.
Značka dosiahla pokrok v obnove svojej maloobchodnej siete v USA v roku 2019 po preklopení stratégie samostatných predajcov na predaj vozidiel značky HY, čo viedlo k právnym sporom s predajcami tejto spoločnosti.
Okolo 350 predajcov HY v Spojených štátoch má showroomy GN a asi tucet v „počiatočných fázach“ vývoju plánov pre samostatné predajné priestory spoločnosti GN, uviedol hovorca spoločnosti Genesis Kevin Smith v americkom vyhlásení.
Viac ako 70 percent vozidiel Genesis sa predalo v Južnej Kórei, zvyšok sa predal hlavne v Spojených štátoch.
